ZapytajGaryego-brud i chmury 

 

#ZAPYTAJGARYEGO to książka, która ostatnio wpadła mi w ręce i od pierwszych stron zrobiła na mnie ogromne wrażenie. Pełna motywujących i inspirujących treści, twardych danych, strategii , informacji gotowych do wdrożenia w marketingu i social mediach.

Napisana w formie pytań i odpowiedzi  przez Garyego Vanerchuka amerykańskiego przedsiębiorcę, który zbudował swoją silną markę osobistą w oparciu o dostępne narzędzia takie jak Facebook, Twitter, Yuoutobe. Za pomocą tych mediów stworzył zaangażowane społeczności Internautów, którzy w większości zamienili się w jego fanów i klientów.

W tej  książce  dzieli się z czytelnikami  sprawdzonymi strategiami i taktykami marketingowymi. Mówi o rozwoju i wzroście  platform społecznościowych oraz podaje sposoby tworzenia przykuwających uwagę treści. Jak sam pisze, do tych spostrzeżeń doszedł nie tylko jako przedsiębiorca , ale także jako przywódca, menedżer oraz mąż i ojciec.

ZapytajGaryego-Kim jest Gary?

Przedsiębiorca,który swój sukces zawdzięcza ciężkiej pracy,elastyczności, zdolnościom wyczuwania nadchodzących trendów,odwadze w testowaniu nowych rozwiązań i szybkiej adaptacji nowości. Siłę napędową stanowi dla niego rodzina i pasja jaką jest drużyna Jetsów. Jego marzeniem  i celem jest stać się ich właścicielem.

Przez wielu uważany za geniusza marketingu i biznesu, co zresztą potwierdzają jego osiągnięcia biznesowe.

-inwestuje w Twittera, Facebooka, Ubera

-twórca  jednej z najlepszych agencji marketingowych w USA -VaynerMedia

-twórca popularnych kanałów youtobowych takich jak WineLibrary TV czy #AskGaryVee

Początki jego sukcesu sięgają roku 2006, kiedy to 21 lutego uruchomił pierwszy na świecie videoblog poświęcony winom. Nikomu dotąd nieznany przedsiębiorca, szybko zdobywa popularność dzięki swojej ogromnej charyzmie.

Gary pisze o sobie, że całe życie spędził „ w chmurach i brudzie”. „ Chmury” to jego zaawansowana filozofia i głębokie przekonania, które są sercem wszystkiego co robi, leżą u podstawy jego życia, zarówno zawodowego jak i  osobistego.

W życiu prywatnym zasady ma proste : rodzina na pierwszym miejscu i nic więcej dla niego się nie liczy.

O życiu zawodowym mówi, że jest bardziej  złożone. Twierdzi, że dziewięćdziesiąt dziewięć procent spraw, którymi zajmujemy się każdego dnia w pracy, tak naprawdę się nie liczy. Liczą się tylko „chmury”, czyli takie elementy, które są bliskie Twojemu sercu i jeśli  tylko na nich skupi się cała Twoja uwaga ,na nie poświęcisz swój czas, to wszystko inne samo się ułoży .

 

„Chmury”,  w jakich chodzi Gary to :

-dostarczaj klientom wartość

-do relacji, z pracownikiem, klientem albo obcą osobą wnoś 51% wartości.

-sprytna praca nigdy nie zastąpi ciężkiej pracy. Może ją jedynie uzupełnić

-ludzie to Twoje najważniejsze dobro.

-cierpliwość się opłaca

-bądź realistą i pozbądź się romantycznych złudzeń na temat zarabiania pieniędzy

-każdego dnia staraj się robić coś innego, niż tylko pracować.

Natomiast „ brudzenie sobie rąk” to praktyczne działanie i realizowanie zadań w oparciu o „ chmury”.

To ciężka praca, którą wyjaśnia tak:

-„ na świecie jest zbyt wiele osób przeciętnych w tym co robią i zdezorientowanych ich przeciętnymi wynikami. Każdy na swój sposób definiuje „chmury” i „ brud”, ale jedna moja rada, która całkowicie zmieni ścieżkę twojej kariery, brzmi – zacznij pracować nad jednym i drugim. Podnieś sobie poprzeczkę w filozofii swojego biznesu i w tym samym czasie wejdź głębiej w swoje rzemiosło. Chcesz być równie dobrym architektem, co murarzem. Musisz potrafić jednocześnie myśleć na różnych poziomach i brudzić sobie ręce”.

Ponadto Gary zwraca uwagę na to, aby życie zawodowe stało się  rzemiosłem, w którym zachodzi konieczność wykształcenia  umiejętności dostrzegania zmian i trendów oraz opracowywanie sposobów na czerpanie z nich korzyści. Pomysły nie mają wartości bez ich realizacji, a realizacja nie ma sensu bez pomysłów.

Pisze też o parciu na przód, czyli o postawie hustlera, jako istotnym czynniku w osiąganiu sukcesu.

…w biznesie- to parcie do przodu i nieustanne działanie, a nie talent, wynosi odnoszących sukcesy przedsiębiorców ponad tych, którym się nie udaje. Nigdy nie widziałem nikogo, kto pomnożyłby swój naturalny talent, ale widziałem ludzi, którzy zmienili się, gdy zaczęli mocniej przeć naprzód”.

Te i wiele innych cennych rad, min.na temat tworzenia własnego wizerunku w social mediach, wartościowych treści, reklamie, na czym się skupiać aby odnieść sukces we wszystkim co robimy, jak szukać partnerów i tworzyć zespół, jak zainteresować klientów naszymi usługami czy też produktami  znajdziecie w książce #ZAPYTAJGARYEGO .

Książka ta, dała mi dużo do myślenia. W trakcie jej czytania nasunęło mi się kilka nowych pomysłów,ponadto  utwierdziła mnie w pewnych moich przekonaniach i zachęciła do dalszej nauki i pogłębiania wiedzy z zakresu marketingu .

Warto ją przeczytać pomimo tego, że niektóre problemy dotyczą rynku amerykańskiego.Jest autentyczna i pełna  praktycznych wskazówek, które z powodzeniem można wykorzystać w swoich działaniach. Moja ocena to 5/5.

Polecam szczególnie każdemu, kto myśli poważnie o rozkręceniu swojego biznesu w świecie platform społecznych.

Pod poniższym przyciskiem zakupisz książkę w dobrej cenie>>>>>

SPRAWDZAM OFERTĘ (1)

#zapytajgaryego

 

Podobało się ? Podziel się !

klikając w wybrany baner społecznościowy